INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi tarafından Örnek Olay İncelemesi

INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Örnek Olay İncelemesi
Super Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi
Bu, uluslararası Intrapreneurial Success öyküsünün artık iş tarihinin en ünlüsünden biri haline geldiği, sürekli ve güdümlü girişimci Ken Kutaragi tarafından Sony PlayStation’ın Intrapreneurial (kurumsal girişimci) yaratımı hakkında kısa bir makaledir.
Girişimcilik, ABD, Avrupa, Asya ve Afrika’daki şirketler, ortaklıklar ve kar amacı gütmeyen şirketler tarafından etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Intrapreneurship veya Corporate Entrepreneurship’in temel kavram ve düşüncesi, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve dünyanın dört bir yanındaki kurumlarda, terimin 1980’li yılların ortalarında ve ana akım medyada kullanılan rsquostan hemen önce bile bir çok on yıldan beri mevcuttu.
Howard Edward Haller & rsquos (şu anda bir Doktora) Yüksek Lisans Tezi 1982’de yayınlandı. Haller & rsquos Tezi, Intrapreneurship’in 1. akademik vaka çalışmasıydı. Bu, firma içinde, soruşturma 1977 yılından 1980 yılına kadar & ldquosuper mini bilgisayar sistemi & rdquo üreticisi PR1ME Kişisel bilgisayar & rsquos karlı Intrapreneurship macera odaklanmıştır. PR1ME Leasing intrapreneurial iyi sonuçlar hızla gelişen OTC listelenen ana şirket (PR1ME Computer Inc.) hızla gelişmesine yardımcı oldu güçlü satış ve kazançlar. Bu gelişme, oldukça başarılı Intrapreneurship macerası olan PR1ME Leasing’i başlatan New York Menkul Kıymetler Borsası’nda 4 yıl içinde PR1ME Computer system Inc.
Tercih edilen medyanın ana akım medyada Intrapreneurship’i koymasından hemen önce onlarca yıldan beri kurumlarda ve ldquointrapreneur & rdquo veya & ldquoIntrapreneurship & rdquo terimleri ve temel kavramları kullanılmıştır. 4 Şubat 1985’te TIME Magazine & rsquos kısa makalesi & ldquoHere Intrapreneurs & rdquo, Interinityurial ruhunu, Apple ve Satürn’ün General Motors içinde yaratılması, AT & T, Information General, DuPont ve Texas Instruments’daki Intrapreneurship girişimleri kadar etkili bir şekilde ele aldı.
Daha sonra Apple’ın Yönetim Kurulu Başkanı Steve Jobs, 30 Eylül 1985’te Newsweek dergisinin makalesinde “Intrapreneurship” kelimesini kullandı ve Başkan Job & rsquos’un paylaştığı: & ldquo The Macintosh ekibi, genellikle birkaç yıl önce intrapreneurluk olarak bilinen şeydi. Bu terim, günümüzde garaja geri giden, ancak önemli bir işte çalışan bir grup insan tarafından yaratıldı. & rdquo
Şimdi Sony PlayStation’ın tarihi ve gelişen tasarımı ve lansmanı için.
Elektrik mühendisi olarak eğitim gören Ken Kutaragi, 1975 yılında Japonya’da Sony Corporation’a katıldı. 25 yaşındayken, K Kutaragi genç kızını Nintendo oyun konsolu satın alırken Sony Corporation’daki ses laboratuvarlarında çalışıyordu. Yeni Nintendo oyunuyla oynayan kızı, ancak Nintendo oyununun sesinin yüksek kalitesinden memnun değildi. Elektronikte koçluğu ve uzmanlığı nedeniyle Ken, yalnızca ses çıkarmaya yönelik bir dijital çipin Nintendo oyun yönteminin kalitesinin önemli ölçüde güçlendirileceği sonucuna vardı.
Sony Corporation, dizüstü bilgisayar veya bilgisayar oyunlarında yer almadığı için, Ken Kutaragi, dizüstü bilgisayar oyun cihazlarında Nintendo için bir dış danışman (girişimci) olarak çalışmasına rağmen Sony’deki işini sürdürmek için pazarlık etti. Ken, sonraki nesil Nintendo oyunları / makineleri için & ldquoSPC7000 & rdquo’ı yarattı.
Ken & rsquos’un Nintendo’ya danışman olarak ulaşmasından sonra, Sony Corporation’daki üst düzey yöneticiler, Nintendo ile yaptığı yan proje projesini keşfettikten hemen sonra onu kovmakla tehdit ettiler. Neyse ki Ken için, o zaman Sony Corporation’ın İcra Kurulu Başkanı olan Norio Ohga’nın güçlü yardımları vardı. Başkan Ohga, Ken & rsquos’un yaratıcılığının, girişimci ruhunun ve inovasyonun değerini bizzat tanıyordu, böylece Kutaragi & rsquos çabalarını teşvik etti.
Daha sonra Sony Corporation CEO’su ve rsquos yardımı ile (ve Sony & rsquos üst yönetim ve rsquos nimetinin geri kalanını dinlemeye devam) Kutaragi, Nintendo’ya yarı zamanlı bir danışman olarak çalışmaya devam etti. Ken, Nintendo için CD-ROM tabanlı bir yöntem geliştirdi.
Daha sonra bir yaşamda kader değiştiren Nintendo, CD-ROM sistemi ile ileri gitmemeyi seçti. Ken Kutaragi, Sony için bilgisayar oyun sistemlerinin endüstri ve iş şansını gördü. Onun Intrapreneurial ruhu ile, Ken, Sony Corporation elektronik oyun girişimine girmeye ikna etmek için sert bastırdı. Sony & rsquos üst yönetiminin çoğu, Ken & rsquos kişisel bilgisayar oyun cihazını bir oyuncaktan daha fazla düşünmediği halde Sony için de bir şansa sahip olmasa da, Başkan Ohga önemli bir olasılık aldı ve Kutaragi & rsquos stratejisini destekledi.
Ken inatçıydı ve Sony’nin kişisel oyun tekniğini yaratma çabalarına öncülük etmeye devam etti ve bu da gişe rekorları kıran bir çözüm olan ldquoPlayStation & rdquo oldu. Ken Kutaragi normalde ‘PlayStation’un Babası’ olarak anılıyordu ve Sony, Sony PlayStation 2, Sony PlayStation Transportable ve mevcut Sony PlayStation 3 dahil olmak üzere tüm ilgili Sony çözümleri kadar güzeldi.
Ken Kutaragi, Intrapreneur veya Kurumsal Girişimcinin kalbine ve tabanına sahiptir. Sony & rsquos yönetim kademelerinde kurumsal & ldquonea sayers & rdquo’a karşı mücadele etti ve Ken, Sony’deki dizüstü bilgisayar veya bilgisayar oyun çözümünün yaratılması için baskı yapmak üzere Sony’deki işini tam anlamıyla attı. Ken söyleyerek üretildi & ldquoi bile ortak şirket personeli bile hayır dedi, [ve] özellikle ortak girişimciler mükemmel teknolojiler, mükemmel fikirler ve mükemmel meslektaşları ile bu ölçekte bir girişim inşa edebilirsiniz.
Sony & rsquos “Metot G” 3-D teknolojileri, Sony PlayStation, 1994 yılında piyasaya sürüldü. Hızla dünyanın önde gelen rezidans oyun platformu haline gelmek için Nintendo’nun Süper NES’sini geride bıraktı. Sony’deki Ken & rsquos grubu, önemli ödünçlerini dinlemedi, Kutaragi ve Sony PlayStation 2’de büyük bir parasal kumar oynadı. Sony, PlayStation’ın başlamasına 2. milyar dolarlık yatırım yaparak Ken & rsquos kurumsal girişimci (Intrapreneurial) girişimi destekledi ve gitti Mülkiyet-video-oyun konsolu uluslararası endüstri payı% 70 daha fazla yapmak için.
Sony & rsquos PlayStation çözüm hattı, büyük bir video oyunu platformu haline geldi. Sony’ye parasal geri dönüş astronomik oldu. 1997 yılının sonlarında, Sony & rsquos PlayStation yıllık satışları, PlayStation ürün serisinin sadece ilk dört yılında 7 Milyar Dolara yükseldi. Ken & rsquos Intropreneurial (ya da kurumsal girişimci) başarısı, işletme girişiminin en büyük yeni iş yaratma ve lansmanlarından biri olarak adlandırılmıştır. 1994 PlayStation & rsquos lansmanından bu yana, bu yeni Sony ürün serisi hem Sega Enterprises hem de Nintendo oyun makinelerini geride bıraktı.
Sony PlayStation, 1990 ve rsquos’un sonlarında PlayStation’ın 70 milyon üniteden fazla satışıyla, oyun konsollarının net pazar payını aldı. O sırada, dört ABD vatandaşı 1’i bir Sony PlayStation öğesine sahipti. Sony PlayStation’ın ekonomik açıdan iyi sonuçları, 1998 yılında PlayStation’ın Sony Corporation’ın faaliyet karlarının% 40’ını vermesi açısından son derece etkileyiciydi. Sony PlayStation serisinin sağlam karı, yine de Sony Corporation’ın toplam karının yaklaşık 1 çeyreğini oluşturuyor.
Kutaragi, Sony’nin içinde bir girişimci olarak hatırı sayılır başarısı için çabucak ödüllendirildi. Ken, Sony Computer’ın video oyun bölümü Sony Laptop veya Computer Entertainment’ın (SCEI) Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı olarak atandı. Başkan ve CEO olarak Kutaragi, Sony Kişisel bilgisayar Eğlence grubunu Sony Corporation için büyük bir kâr merkezi haline getirdi.
1996’nın sonlarında, Ken, Sony Pc Entertainment’ın başkanı olarak değiştirildi ve Sony Personal Computer Entertainment’ın başkanlığına terfi etti. Ken, 1997’de bu görevden emekli olduğu ve SCEI’nin onursal başkanı olduğu için bu sadece kısa vadeli bir durumdu.

  Paylaşmak İçin Sembollere Tıkla :)