INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi tarafından Örnek Olay İncelemesi

INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Örnek Olay İncelemesi
Super Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi
Uluslararası Intrapreneurial Success öyküsünün artık kurumsal tarihin en ünlüsüne dönüştüğü kalıcı ve güdümlü girişimci Ken Kutaragi tarafından Sony PlayStation’ın Intrapreneurial (kurumsal girişimci) yaratılması hakkında bir makale.
Girişimcilik, ABD, Avrupa, Asya ve Afrika’daki şirketler, ortaklıklar ve kar amacı gütmeyen şirketler tarafından etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Intrapreneurship veya Corporate Entrepreneurship’in temel fikri ve düşüncesi, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve tüm dünyadaki kuruluşlarda, terimin 1980’lerin ortalarında ve ana akım medyada kullanılan rsquos’un hemen öncesinde bile bir çok on yıldan beri mevcuttu.
Howard Edward Haller & rsquos (şu anda bir Doktora) Yüksek Lisans Tezi 1982’de yayınlandı. Haller & rsquos Tezi, Intrapreneurship’in ilk akademik vaka çalışmasıydı. Bu, firma içinde, analiz 1977 yılından 1980 yılına kadar & ldquosuper mini bilgisayar sistemi & rdquo üretici PR1ME Bilgisayar & rsquos başarılı Intrapreneurship macera odaklanmıştır. PR1ME Leasing intrapreneurial başarısı hızla büyüyen OTC listelenen ana şirket (PR1ME Computer Inc.) sağlam bir şekilde büyümeye yardımcı oldu satış ve kazançlar. Bu gelişme, PR1ME Computer Inc’in, gerçekten müreffeh Intrapreneurship macerası olan PR1ME Leasing’i başlattıktan hemen sonra dört yıl içinde New York Borsasında işlem görmesini sağladı.
Popüler medyanın ana akım medyada Intrapreneurship’i yayınlaması için on yıllardan beri kurumlarda ve ldquointrapreneur & rdquo veya & ldquoIntrapreneurship & rdquo terimleri ve temel fikirleri kullanılmıştır. 4 Şubat 1985’te TIME Magazine & rsquos post, & Intidreneurs & rdquoHere geldikten sonra Intravenurial ruhu, Apple ve Satürn’ün Ortak Motorlar dahil, AT & T, Data Common, DuPont ve Texas Instruments’daki Intrapreneurship girişimleri kadar iyi bir şekilde oluşturdu.
Apple’ın Yönetim Kurulu Başkanı Steve Jobs, 30 Eylül 1985’de Newsweek dergisinin yazdığı “Intrapreneurship” kelimesini Başkan Job & rsquos’un paylaştığı “Intrapreneurship” sözcüğünü kullanmıştı: & ldquo The Macintosh grubu genellikle sadece birkaç yıl içgüdü olarak tanımlandı. Terimden önce – bir grup insan özü garaja geri dönüyor, ama büyük bir organizasyonda. & rdquo
Şimdi Sony PlayStation’ın tarihi ve başarılı yaratılması ve lansmanı için.
Elektrik mühendisi olarak eğitim gören Ken Kutaragi, 1975 yılında Japonya’da Sony Corporation’a katıldı. 25 yaşındaki Ken Kutaragi, genç kızını Nintendo oyun konsolu satın alırken Sony Corporation’daki ses laboratuvarlarında çalışıyordu. Yeni Nintendo oyunuyla oynayan kızı, ancak Nintendo oyununun ses kalitesinden memnun değildi. Esas olarak, elektronikte eğitim ve pratik deneyimi nedeniyle Ken, sadece ses çıkarmaya yönelik bir dijital çipin Nintendo oyun sisteminin yüksek kalitesini önemli ölçüde artıracağı sonucuna vardı.
Sony Corporation kişisel bilgisayar oyunlarına katılmadığı için, Ken Kutaragi, Nintendo için dizüstü bilgisayarlarında veya bilgisayar oyun cihazlarında açık havada danışman (girişimci) olarak çalışmasına rağmen Sony’deki görevini sürdürmek için görüştü. Ken, yeni nesil Nintendo oyunları / makineleri için & ldquoSPC7000 & rdquo’ı yarattı.
Ken & rsquos, Nintendo’nun danışmanı olduktan kısa bir süre sonra, Sony Corporation’daki üst düzey yöneticiler, Nintendo ile yan çizgisi projesini bulduktan hemen sonra onu kovmakla tehdit ettiler. Neyse ki Ken için, o zaman Sony Corporation’ın İcra Kurulu Başkanı olan Norio Ohga’nın güçlü yardımları vardı. Başkan Ohga, Ken & rsquos’un yaratıcılığının, girişimci ruhunun ve inovasyonun değerini bizzat tanıyordu, böylece Kutaragi & rsquos çabalarını teşvik etti.
Daha sonra Sony Corporation CEO’su ve rsquos yardımlarıyla (ve Sony & rsquos üst yönetiminin ve rsquos’un nimetinin geri kalanında) Kutaragi, Nintendo’ya bir boy-zaman danışmanı olarak çalışmaya devam etti. Ken, Nintendo için etkili bir CD-ROM tabanlı bir yöntem oluşturdu.
Daha sonra bir yaşamda Nintendo’nun kaderini değiştiren bir twist CD-ROM programıyla ilerlememeyi seçti. Ken Kutaragi, Sony için kişisel bilgisayar oyun sistemlerinin endüstri ve işletme şansını gördü. Intrapreneurial ruhu ile Ken, Sony Corporation’ı elektronik oyun organizasyonuna girmeye ikna etmekte gerçekten zorlandı. Sony & rsquos üst yönetiminin çoğu, Ken & rsquos bilgisayar oyun cihazına bir oyuncaktan daha fazla ve Sony için değil de bir oyuna benzemesine rağmen, Yönetim Kurulu Başkanı Ohga ana bir olasılık ve Kutaragi & rsquos planını destekledi.
Ken inatçıydı ve Sony’nin kendi oyun programını geliştirmesini sağlamak için çalışmaya devam etti ve bu da gişe rekorları kıran öğe başarısı oldu ve ldquoPlayStation & rdquo. Ken Kutaragi sıkça PlayStation’ın babası olarak anılmıştır ve Sony PlayStation 2, Sony PlayStation Transportable ve mevcut Sony PlayStation 3 gibi tüm bağlı Sony çözümlerinin yanı sıra.
Ken Kutaragi, Intrapreneur veya Kurumsal Girişimcinin kalbine ve tabanına sahiptir. Sony & rsquos yönetim kademelerinde kurumsal & ldquonea sayımlarına karşı mücadele etti ve Ken, Sony’nin içindeki dizüstü bilgisayar veya bilgisayar oyun öğesinin oluşturulması için basmak üzere Sony’deki işini gerçekten attı. Ken, “Ortak şirket çalışanlarının bile, özellikle hayır şirketlerinin, bu teknolojiyi mükemmel bir teknoloji, mükemmel fikirler ve mükemmel meslektaşları ile bir girişim yapabileceklerini” söylemekten bahsetmek için yapılmıştır. & Rdquo
Sony & rsquos “Metot G” 3-D teknolojileri, Sony PlayStation, 1994’te piyasaya sürüldü. Nintendo’nun Süper NES’i, dünyanın en iyi oyun-içi oyun platformu olma çabucak ortaya çıktı. Sony’nin içindeki Ken & rsquos grubu, önemli kazanımlarına dayanamadı, Kutaragi ve Sony, PlayStation 2’de farklı ve önemli bir finansal kumar aldı. Sony, PlayStation’ın start-up’ına iki milyar dolarlık yatırım yaparak Ken & rsquos kurumsal girişimci (Intrapreneurial) girişimini destekledi ve emlak-video-oyun konsolu uluslararası pazar payının% 70’inden fazlasını yapmaya başladı.
Sony & rsquos PlayStation ürün grubu en iyi video oyun platformuna dönüştü. Sony’ye parasal geri dönüş astronomik oldu. 1997 sonunda, Sony ve rsquos PlayStation yıllık satışları, PlayStation çözüm hattının sadece ilk dört yılında 7 Milyar Dolara yükseldi. Ken & rsquos Intropreneurial (veya kurumsal girişimci) başarısı, kuruluş tarihindeki en büyük yeni işletme girişimleri ve lansmanlarından biri olarak bilinir. 1994 PlayStation & rsquos modelinin piyasaya sürüldüğü göz önüne alındığında, bu yeni Sony ürün serisi hem Sega Enterprises hem de Nintendo oyun makinelerini geride bıraktı.
Sony PlayStation, 1990’ların sonlarında ve rsquos’taki PlayStation’ın 70 milyon üniteden fazla satışıyla, oyun konsollarının açık pazar yeri payını aldı. O sırada, dört ABD vatandaşı tek bir Sony PlayStation öğesine sahipti. Sony PlayStation’ın mali açıdan iyi sonuçları, 1998 yılında PlayStation’ın Sony Corporation’ın faaliyet karlarının yüzde 40’ını vermesi açısından oldukça etkileyiciydi. Sony PlayStation serisinden elde edilen güçlü gelir, yine de Sony Corporation’ın kazancının yaklaşık dörtte birini oluşturuyor.
Kutaragi, Sony’nin içinde bir girişimci olarak hatırı sayılır iyi sonuçlarından dolayı ödüllendirildi. Ken, Sony Corporation’ın video oyun bölümü olan Sony Laptop Entertainment’ın (SCEI) Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı olarak atandı. Başkan ve CEO olarak, Kutaragi Sony Computer Entertainment grubunu Sony Corporation için büyük bir kâr merkezi haline getirdi.
1996’nın sonlarında, Ken, Sony Laptop veya bilgisayar Entertainment’ın Başkanı olarak değiştirildi ve Sony Computer system Entertainment’ın başkanlığına terfi edildi. Ken, 1997’de bu görevden emekli olduğu ve SCEI’nin onursal başkanı olduğu için bu sadece kısa vadeli bir durumdu.

  Paylaşmak İçin Sembollere Tıkla :)