INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi tarafından Örnek Olay İncelemesi

INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Örnek Olay İncelemesi
Super Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi
Bu, uluslararası Intrapreneurial Achievement öyküsünün artık küçük işletme tarihinin en tanınmışlarından biri haline geldiğine inandırıcı ve güdümlü girişimci Ken Kutaragi tarafından Sony PlayStation’ın Intrapreneurial (kurumsal girişimci) oluşturulmasına dair bir makaledir.
Intrapreneurship, ABD, Avrupa, Asya ve Afrika’daki şirketler, ortaklıklar ve kar amacı gütmeyen firmalar tarafından başarıyla kullanılmıştır. Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve dünyanın her yerindeki kurumlarda İntertreneursity veya Corporate Entrepreneurship’in temel fikri ve düşüncesi mevcuttu. Terörden çok daha uzun bir süre önce, 1980’lerin ortalarında ve ana akımda rsquos’un kullanılmasından önce bile medya.
Howard Edward Haller & rsquos (şimdi Ph.D.) Yüksek Lisans Tezi 1982’de yayınlandı. Haller & rsquos Tezi, Intrapreneurship’in ilk akademik vaka çalışmasıydı. Bu, firma içinde, soruşturma, 1977 yılından 1980 yılına kadar Intravenursity macera başarılı büyüyen PRCME Kişisel bilgisayar & rsquos PR1ME Kişisel dizüstü bilgisayar ve bilgisayar & rdquo üzerinde duruldu. PR1ME Leasing intrapreneurial başarı küçük genişleyen OTC listelenen ana şirket (PR1ME Kişisel bilgisayar A.Ş.) geliştirmek için yardımcı oldu Güçlü satış ve kazançlar ile hızlı bir şekilde. Bu gelişme, oldukça başarılı Intrapreneurship macerası olan PR1ME Leasing’i piyasaya sürdükten kısa bir süre sonra, New York Menkul Kıymetler Borsası’nda 4 kısa yıl içinde listelenen PR1ME Dizüstü Bilgisayarı veya Bilgisayar A.Ş.
En iyi bilinen medyanın ana akım medyada Intrapreneurship’i koymasından önceki on yıldan beri kurumlarda ve ldquointrapreneur & rdquo veya & ldquoIntrapreneurship & rdquo terimleri ve basit kavramları etkili bir şekilde kullanılmıştır. 4 Şubat 1985’te TIME Magazine & rsquos kısa makalesi & ldquoHere Intrapreneurs & rdquo, Apple ve Satürn’ün Ortak Motorlar içindeki yaratılışını içeren Intrapreneurial ruhu ve AT & T, Data Basic, DuPont ve Texas Instruments’ta Intrapreneurship girişimlerini de içeren Intrapreneurial ruhunu tartıştı.
Apple’ın Yönetim Kurulu Başkanı Steve Jobs, 30 Eylül 1985’te Newsweek dergisi makalesinde “Intrapreneurship” kelimesini kullandı ve Başkan Job & rsquos’u paylaştı: & ldquo The Macintosh ekibi genel olarak intrapreneurluk olarak tanınan bir şeydi. Bu terim, özünde garaja giden, ancak önemli bir şirkete dönüşen bir grup insan oldu. & rdquo
Şimdi Sony PlayStation’ın tarihi ve karlı yaratımı ve lansmanı için.
Elektrik mühendisi olarak eğitim gören Ken Kutaragi, 1975’te Japonya’da Sony Corporation’a katıldı. 25 yaşındayken, K Kutaragi genç kızını Nintendo oyun konsolu satın alırken Sony Corporation’daki ses laboratuvarlarında çalışıyordu. Yeni Nintendo oyunuyla oynayan kızı, ancak Nintendo oyununun ses kalitesinden memnun değildi. Ken, elektroniğindeki eğitimi ve uzmanlığından bu yana, sadece sesin işlendiği bir dijital yonganın, Nintendo oyun tekniğinin yüksek kalitesini önemli ölçüde artıracağı sonucuna vardı.
Sony Corporation, bilgisayar oyunlarında yer almadığı için, Ken Kutaragi, Nintendo’nun dizüstü bilgisayarlarında veya bilgisayar oyun cihazlarında dışarıdan bir danışman (girişimci) olarak çalışmasına rağmen Sony’deki işini sürdürmek için pazarlık etti. Ken, sonraki nesil Nintendo oyunları / makineleri için & ldquoSPC7000 & rdquo’ı yarattı.
Ken & rsquos’un Nintendo’ya danışman olarak ulaşmasının ardından, Sony Corporation’daki üst düzey yöneticiler, Nintendo ile yan çizgisi projesini bulduktan hemen sonra onu kovmakla tehdit ettiler. Neyse ki Ken için, o zaman Sony Corporation’ın İcra Kurulu Başkanı olan Norio Ohga’nın güçlü yardımları vardı. Başkan Ohga, Ken & rsquos’un yaratıcılığını, girişimci ruhunu ve inovasyonunu bizzat takdir etti, böylece Kutaragi & rsquos çabalarını teşvik etti.
Daha sonra Sony Corporation CEO’su ve rsquos yardımlarıyla (ve Sony & rsquos’un üst yönetim ve rsquos nimetlerinin geri kalanıyla devam eden) Kutaragi, Nintendo’ya bileşen-zaman danışmanı olarak devam etti. Ken, Nintendo için temel olarak CD-ROM tabanlı bir sistem geliştirdi.
Ardından, Nintendo’nun kaderini değiştiren bir yaşamda, CD-ROM tekniği ile ilerlememeyi seçti. Ken Kutaragi, Sony’nin dizüstü bilgisayar oyun sistemlerinin pazar yerini ve şirket fırsatını gördü. Intrapreneurial ruhu ile Ken, Sony Corporation’ı elektronik oyun sektörüne girmeye ikna etmek için sert bir baskı yaptı. Sony & rsquos üst yönetiminin çoğu, Ken & rsquos bilgisayar oyun cihazına bir oyuncaktan çok ve Sony için pek de faydalı olmadıysa da, Başkan Ohga önemli bir fırsat yakaladı ve Kutaragi & rsquos planını destekledi.
Ken inatçıydı ve çalışmalarına liderlik etmeyi sürdürdü. Sony, kişisel oyun programını geliştirdi ve bu, gişe rekorları kıran ürün sonuçları ve ldquoPlayStation & rdquo oldu. Ken Kutaragi sık sık ‘PlayStation’ın Babası’ olarak anılıyor ve Sony PlayStation 2, Sony PlayStation Transportable ve mevcut Sony PlayStation 3 de dahil olmak üzere tüm bağlı Sony ürünleri gibi iyi bir ürün.
Ken Kutaragi, Intrapreneur veya Kurumsal Girişimcinin kalbine ve tabanına sahiptir. Sony & rsquos yönetim kademelerinde kurumsal & ldquonea sayımlarına karşı mücadele etti ve Ken, Sony’deki dizüstü bilgisayar oyun öğesinin yaratılması için baskı yapmak üzere Sony’deki işini gerçekten seçti. Ken, “ortak şirket işçilerinin bile, özellikle de tipik organizasyon işçilerinin bu teknolojiyi, mükemmel teknolojiler, mükemmel konseptler ve mükemmel meslektaşlarıyla bir girişim yaratabileceğini” belirtmek istediğini söylemek istediler. & Rdquo
Sony & rsquos “Technique G” 3-D teknolojisi, Sony PlayStation, 1994 yılında piyasaya sürüldü. Nintendo’nun Süper NES’i, hemen dünyanın en iyi oyun-içi oyun platformu haline getirmek için derhal çıktı. Sony’deki Ken & rsquos grubu, önemli ödünç haklarına sahip değildi, Kutaragi ve Sony, PlayStation 2’de farklı bir ana parasal kumar oynadı. Sony, PlayStation’a 2.5 milyar dolarlık yatırım yaparak Ken & rsquos kurumsal girişimci (Intrapreneurial) girişimini destekledi ve devam etti. ev-video-oyun konsolu uluslararası pazar payının% 70’inden fazlasını inşa etmek.
Sony & rsquos PlayStation ürün grubu, en iyi video oyunu platformuna dönüştü. Sony’ye ekonomik geri dönüş, astronomik oldu. 1997 yılının sonlarında Sony & rsquos PlayStation yıllık satışları, PlayStation ürün serisinin sadece ilk 4 yılında 7 Milyar Dolara yükseldi. Ken & rsquos Intropreneurial (veya kurumsal girişimci) başarısı, küçük işletme tarihinde en büyük yeni organizasyon yaratmalarından ve lansmanlarından biri olarak bilinir. 1994 PlayStation & rsquos’un piyasaya sürüldüğü göz önüne alındığında, bu yeni Sony ürün serisi, her Sega Enterprises ve Nintendo oyun makinelerinin üzerinde performans gösterdi.
Sony PlayStation, 1990 ve rsquos’un sonlarında PlayStation’ın 70 milyon üniteden fazla satışıyla, oyun konsollarının açık pazar payını aldı. O sırada, dört Amerika Birleşik Devletleri hanesindeki 1 kişi bir Sony PlayStation ürününe sahipti. Sony PlayStation’ın finansal başarısı o kadar etkileyiciydi ki, 1998’de PlayStation, Sony Corporation’ın işletme gelirinin yüzde 40’ını sağlıyordu. Sony PlayStation serisinden elde edilen güçlü kazançlar, Sony Corporation’ın genel kârının yaklaşık 1 çeyreğini oluşturuyor.
Kutaragi kısa süre içerisinde Sony’nin içinde bir girişimci olarak önemli başarılarından dolayı ödüllendirildi. Ken, Sony Corporation’ın video oyunu bölümü olan Sony Personal Computer Entertainment’ın (SCEI) Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı olarak atandı. Başkan ve CEO olarak Kutaragi, Sony Computer Entertainment grubunu Sony Corporation için önemli bir kâr merkezi haline getirdi.
1996’nın sonlarında, Ken, Sony Personal bilgisayar Entertainment’ın Başkanı olarak değiştirildi ve Sony Computer Entertainment’ın başkanlığına terfi etti. Ken, 1997’de bu pozisyondan emekli olduğu ve SCEI’nin onursal başkanı olduğu için bu sadece geçici bir durumdu.

  Paylaşmak İçin Sembollere Tıkla :)