INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi tarafından Örnek Olay İncelemesi

INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Örnek Olay İncelemesi
Super Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi
Uluslararası Intrapreneurial İyi sonuçlar öyküsünün iş tarihinin en ünlüsü olduğu ortaya çıkmaya başlayan, kalıcı ve güdümlü girişimci Ken Kutaragi tarafından Sony PlayStation’ın Intrapreneurial (kurumsal girişimci) oluşturulmasına ilişkin bir yazışmadır.
Intrapreneurship, ABD, Avrupa, Asya ve Afrika’daki şirketler, ortaklıklar ve kar amacı gütmeyen firmalar tarafından başarıyla kullanılmıştır. Girişimcilik ve Kurumsal Girişimcilik kavramı, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve tüm gezegenlerdeki şirketlerde mevcuttu, uzunca bir süredir, bu terimin hemen öncesinde, 1980’lerin ortalarında ve ana akım medyada rsquos kullanıldı.
Howard Edward Haller & rsquos (şu anda bir Doktora) Yüksek Lisans Tezi 1982’de yayınlandı. Haller & rsquos Tezi, Intrapreneurship’in ilk akademik vaka çalışmasıydı. Bu, firma içinde, araştırma ve ldquosuper mini bilgisayar sistemi & rdquo üreticisi PR1ME Kişisel bilgisayar & rsquos 1977’den 1980’e kadar Intrapreneurship maceraya odaklanan araştırma. PR1ME Leasing’in intrapreneurial iyi sonuçları kompakt gelişmekte olan OTC listelenen ana şirkete (PR1ME Kişisel bilgisayar Inc.) Güçlü satış ve gelir ile hızla. Bu gelişme, PR1ME Computer system Inc.’in, New York Menkul Kıymetler Borsası’nda, son derece müreffeh Intrapreneurship macerası olan PR1ME Leasing’i başlattıktan kısa bir süre sonra dört kısa süre içinde listelenmesine neden oldu.
Yaygın medyanın ana akım medyada Intrapreneurship’i ortaya çıkarmasından önce, onyıllardır kurumlarda var olan ve ldquointrapreneur & rdquo veya & ldquoIntrapreneurship & rdquo terimleri ve temel kavramları doğru bir şekilde kullanılmıştır. 4 Şubat 1985’te TIME Magazine & rsquos kısa makalesi & ldquoHere, Intrapreneurs & rdquo, Interincesuryal ruhu ele aldı. Bunlar arasında, Apple’ın ve General Motors içindeki Satürn’ün, AT & T, Bilgi Ortaklığı, DuPont ve Texas Instruments’daki Intrapreneurship girişimleri kadar etkili bir şekilde yer aldığı Intrapreneurial ruhu ele alındı.
Daha sonra Apple’ın Yönetim Kurulu Başkanı Steve Jobs, 30 Eylül 1985’te Newsweek dergisinin makalesinde “Intrapreneurship” sözcüğünü kullandı. Başkan Job & rsquos şunları paylaştı: & ldquo The Macintosh grubu genellikle intrapreneurship olarak tanımlandı. Bu terim, özünde garaja giden, ancak devasa bir organizasyona giren bir grup insan oldu. & rdquo
Şimdi Sony PlayStation’ın tarihi ve başarılı yaratılması ve lansmanı için.
Elektrik mühendisi olarak eğitim gören Ken Kutaragi, 1975’te Japonya’da Sony Corporation’a katıldı. 25 yaşındaki Ken Kutaragi, genç kızını Nintendo oyun konsolu satın alırken Sony Corporation’daki ses laboratuvarlarında çalışıyordu. Yeni Nintendo oyunuyla oynayan kızı, ancak Nintendo oyununun sesinin yüksek kalitesinden memnun değildi. Ken, elektronikte koçluk ve bilgi birikimine sahip olmasından ötürü, sadece ses için ayrılmış bir dijital çipin Nintendo oyun tekniğinin yüksek kalitesini önemli ölçüde artıracağı sonucuna vardı.
Sony Corporation, dizüstü bilgisayar veya bilgisayar oyunlarında yer almadığı için, bilgisayar oyunları cihazlarında Nintendo için açık hava danışmanı (girişimci) olarak çalışırken, Sony’deki işini korumak için görüştü. Ken, sonraki nesil Nintendo oyunları / makineleri için & ldquoSPC7000 & rdquo’ı geliştirdi.
Ken & rsquos’un Nintendo’ya danışman olarak görevlendirilmesinden hemen sonra, Sony Corporation’ın üst düzey yöneticileri, Nintendo’nun yan projesini bulduktan hemen sonra onu kovmakla tehdit ettiler. Neyse ki Ken için, o zaman Sony Corporation’ın İcra Kurulu Başkanı olan Norio Ohga’nın güçlü yardımları vardı. Başkan Ohga, Ken & rsquos’un yaratıcılığını, girişimci ruhunu ve inovasyonunu bizzat takdir etti, böylece Kutaragi & rsquos çabalarını teşvik etti.
Daha sonra Sony Corporation CEO’su ve rsquos desteğiyle (ve Sony & rsquos üst yönetiminin ve rsquos’un nimetinin geri kalanında) Kutaragi, Nintendo’ya bileşen-zaman danışmanı olarak çalışmaya devam etti. Ken, Nintendo için CD-ROM tabanlı bir program geliştirdi.
Ardından, Nintendo’nun kaderini değiştiren bir yaşamda, CD-ROM tekniği ile ilerlememeyi seçti. Ken Kutaragi Sony’nin bilgisayar sistemi oyun sistemlerinin pazar ve organizasyon şansını gördü. Intrapreneurial ruhu ile Ken, Sony Corporation’ı elektronik oyun sektörüne girmeye ikna etmekte gerçekten zorlandı. Sony & rsquos üst yönetiminin çoğu Ken & rsquos pc oyun cihazına bir oyuncaktan çok benzemediğinden ve Sony için pek de faydalı olmasa da, Yönetim Kurulu Başkanı Ohga bir fırsat yakaladı ve Kutaragi & rsquos programını destekledi.
Ken inatçıydı ve Sony’nin kendi oyun tekniğini geliştirmesine yardımcı olmak için çalışmaya devam etti ve bu da gişe rekorları kıran bir çözüm oldu ve LdquoPlayStation & rdquo. Ken Kutaragi, genellikle PlayStation’ın babası olarak anılmıştır ve Sony, Sony PlayStation 2, Sony PlayStation Transportable ve mevcut Sony PlayStation üçünü içeren tüm ilgili Sony ürünleri kadar iyi bir şekilde kullanılmıştır.
Ken Kutaragi, Intrapreneur veya Kurumsal Girişimcinin kalbine ve tabanına sahiptir. Sony & rsquos yönetim kademelerinde kurumsal & ldquonea sayers & rdquo ile mücadele etti ve Ken, Sony’deki dizüstü bilgisayar oyun ürününün yaratılması için basmak üzere Sony’deki işini tam anlamıyla işine koydu. Ken söyleyerek geliştirildi & ldquoI bile, tipik işletme işçilerinin bile, [ve] özellikle standart şirket çalışanları mükemmel teknoloji, mükemmel kavramlar ve mükemmel meslektaşları ile bu ölçeğin bir girişim geliştirebileceğini belirtti kanıtlamak istedim. & Rdquo
Sony & rsquos “System G” 3-D teknolojileri, Sony PlayStation, 1994’te piyasaya sürüldü. Nintendo’nun Super NES’ini hızla dünyanın önde gelen ev-oyun platformuna dönüştürebildi. Sony içindeki Ken & rsquos grubu, önemli başarılarından dolayı dinlenmedi. Kutaragi ve Sony, PlayStation 2’de daha da büyük bir ekonomik kumar oynadılar. Sony, Ken & rsquos kurumsal girişimci (Intrapreneurial) girişimini PlayStation start-up’ına iki milyar dolarlık yatırım yaparak destekledi ve mülk-video-oyun konsolu uluslararası pazar yeri paylaşımının% 70’inden fazlasını inşa etmeye devam etti.
Sony & rsquos PlayStation ürün grubu, önde gelen video oyunu platformuna dönüştü. Sony’ye ekonomik geri dönüş, astronomik oldu. 1997 yılının sonlarında, Sony & rsquos PlayStation yıllık satışları, PlayStation ürün serisinin sadece ilk 4 yılında 7 Milyar Dolara yükseldi. Ken & rsquos Intropreneurial (veya kurumsal girişimci) başarısı, işletme girişimlerinde en büyük yeni işletme girişimleri ve lansmanlarından biri olarak anılmıştır. 1994 PlayStation & rsquos’un piyasaya sürdüğü göz önüne alındığında, bu yeni Sony ürün serisi hem Sega Enterprises hem de Nintendo oyun makinelerini geride bıraktı.
Sony PlayStation, 1990’ların sonlarında ve rsquos’taki PlayStation satışları 70 milyonu aşan birime sahip olan oyun konsollarının açık pazar payını almıştır. O sırada, dört ABD vatandaşı birinden bir Sony PlayStation çözümüne sahipti. Sony PlayStation’ın parasal iyi sonuçları, 1998 yılında PlayStation’ın Sony Corporation’ın faaliyet karlarının yüzde 40’ını sağlaması açısından çok etkileyiciydi. Sony PlayStation serisinin sağlam kazançları, yine de Sony Corporation’ın toplam gelirinin yaklaşık dörtte birini oluşturuyor.
Kutaragi kısa süre içinde Sony’nin içinde bir intrapreneur olarak önemli başarılarından dolayı ödüllendirildi. Ken, Sony Corporation’ın video oyunu bölümü olan Sony Computer Entertainment’ın (SCEI) Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı oldu. Başkan ve CEO olarak Kutaragi, Sony Computer sistemi Eğlence grubunu Sony Corporation için önemli bir kâr merkezi haline getirdi.
1996’nın sonlarında, Ken, Sony Pc Entertainment’ın başkanı olarak değiştirildi ve Sony Laptop Entertainment’ın başkanlığına terfi etti. Ken, 1997’de bu görevden emekli olduğu ve SCEI’nin onursal başkanı olduğu için bu sadece geçici bir durumdu.

  Paylaşmak İçin Sembollere Tıkla :)