INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi tarafından Örnek Olay İncelemesi

INTRAPRENEURSHIP Sony Corporation & rsquos PlayStation’ın Örnek Olay İncelemesi
Super Intrapreneur (Kurumsal Girişimci) Ken Kutaragi
Uluslararası Intrapreneurial Success öyküsünün artık küçük işletme tarihinin en çok tanınan 1’inden birine dönüştüğü, sürekli ve güdümlü bir girişimci olan Ken Kutaragi’nin Sony PlayStation’ın Intrapreneurial (kurumsal girişimci) oluşturmasıyla ilgili bir makale.
Girişimcilik, ABD, Avrupa, Asya ve Afrika’daki şirketler, ortaklıklar ve kar amacı gütmeyen şirketler tarafından etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Girişimcilik ya da Kurumsal Girişimcilik kavramının temel kavramı, Amerika Birleşik Devletleri, Japonya ve tüm dünyadaki kurumlarda, terimin 1980’lerin ortalarında ve ana akım medyada rsquos’un uygulanmasından önce bile, birkaç on yıldan beri mevcuttu.
Howard Edward Haller & rsquos (şimdi Ph.D.) Yüksek Lisans Tezi 1982’de yayınlandı. Haller & rsquos Tezi, Intrapreneurship’in ilk akademik vaka çalışmasıydı. Bu, firma içinde, araştırma 1977 yılından 1980 yılına kadar & ldquosuper mini bilgisayar & rdquo üreticisi PR1ME Kişisel bilgisayar & rsquos etkili Intrapreneurship macera odaklanmıştır. PR1ME Leasing intrapreneurial başarısı hızla büyüyen OTC listelenen ana şirket (PR1ME Dizüstü bilgisayar veya bilgisayar A.Ş.) hızlı bir şekilde gelişmesine yardımcı oldu sağlam satış ve kazançlar ile. Bu büyüme, PR1ME Computer Inc’in son derece karlı Intrapreneurship macerası olan PR1ME Leasing’i başlattıktan sonra dört yıl içinde New York Borsasında işlem görmesini sağladı.
& Ldquointrapreneur & rdquo veya & ldquoIntrapreneurship & rdquo terimleri ve basit fikirleri, ana akım medyada iyi bilinen medyanın yer aldığı Intrapreneurship’in on yıldan beri kurumlarında başarılı bir şekilde kullanılmıştır. 4 Şubat 1985 tarihinde TIME Magazine & rsquos makalesi & ldquoHere, Intrapreneurs & rdquo’u, Apple ve Satürn’ün Ortak Motorlar dahil olmak üzere Intrapreneurial ruhu, AT & T, Data Common, DuPont ve Texas Instruments’daki Intrapreneurship girişimleri kadar etkili bir şekilde ele aldı.
Daha sonra Apple’ın Yönetim Kurulu Başkanı Steve Jobs, 30 Eylül 1985’te Newsweek dergisinin yazdığı “İşe Alım” kelimesini kullandı ve Başkan Job & rsquos şunları paylaştı: & ldquo The Macintosh grubu genellikle sadece birkaç yıl içgüdü olarak tanımlandı. Terimden önce – bir grup insan özü garaja geri dönüyor, ama önemli bir organizasyonda. & rdquo
Şimdi tarih ve Sony PlayStation’ın etkili bir şekilde oluşturulması ve piyasaya sürülmesi için.
Elektrik mühendisi olarak eğitim gören Ken Kutaragi, 1975 yılında Japonya’da Sony Corporation’a katıldı. 25 yaşındaki Ken Kutaragi, genç kızını Nintendo oyun konsolu satın alırken Sony Corporation’daki ses laboratuvarlarında çalışıyordu. Yeni Nintendo oyunuyla oynayan kızı, ancak Nintendo oyununun sesinin yüksek kalitesinden memnun değildi. Ken, elektroniği hakkındaki bilgisi ve bilgisi nedeniyle, sadece sesin işlendiği bir dijital yonganın, Nintendo oyun programının yüksek kalitesini önemli ölçüde artıracağı sonucuna vardı.
Sony Corporation’ın dizüstü bilgisayar veya bilgisayar oyunlarına dahil olmaması nedeniyle Ken Kutaragi, bilgisayar oyun cihazlarında Nintendo için açık hava danışmanı (girişimci) olarak çalışırken Sony’de işini sürdürmek için görüştü. Ken, yeni nesil Nintendo oyunları / makineleri için & ldquoSPC7000 & rdquo’ı geliştirdi.
Ken & rsquos, Nintendo’nun danışmanı olarak iyi bir karar verdikten sonra, Sony Corporation’daki üst düzey yöneticiler, Nintendo ile yan çizgisi projesini bulduktan hemen sonra onu kovmakla tehdit ettiler. Neyse ki Ken için, o zaman Sony Corporation’ın İcra Kurulu Başkanı olan Norio Ohga’nın güçlü yardımları vardı. Başkan Ohga, Ken & rsquos’un yaratıcılığını, girişimci ruhunu ve inovasyonunu bizzat takdir etti, böylece Kutaragi & rsquos çabalarını teşvik etti.
Daha sonra Sony Corporation CEO’su ve rsquos desteğiyle (ve Sony & rsquos’un üst yönetim ve rsquos nimetlerinin geri kalanıyla devam eden) Kutaragi, Nintendo’ya eleman-zaman danışmanı olarak devam etti. Ken, Nintendo için temel olarak CD-ROM tabanlı bir teknik geliştirdi.
Ardından Nintendo’nun kaderini değiştiren bir yaşamda, CD-ROM yöntemiyle ilerlememeyi seçti. Ken Kutaragi, Sony için dizüstü bilgisayar veya bilgisayar oyun sistemlerinin sektör ve küçük iş fırsatlarını gördü. Intrapreneurial ruhu ile Ken, Sony Corporation’ı elektronik oyun organizasyonuna girmeye ikna etmek için sert bir baskı yaptı. Sony & rsquos üst yönetiminin çoğu, Ken & rsquos kişisel bilgisayar oyun cihazını bir oyuncaktan çok ve Sony için pek de önemsiz görmese de, Yönetim Kurulu Başkanı Ohga büyük bir olasılık aldı ve Kutaragi & rsquos programını destekledi.
Ken inatçıydı ve Sony’nin kendi oyun yöntemini geliştirmesine yardımcı olmak için çalışmaya devam etti ve bu da gişe rekorları kıran ürün başarısı oldu & ldquoPlayStation & rdquo. Ken Kutaragi sık sık PlayStation’ın babası olarak anılmıştır. & Rdquo, Sony PlayStation 2, Sony PlayStation Transportable ve mevcut Sony PlayStation 3 dahil olmak üzere tüm bağlı Sony ürünleri olarak etkili bir şekilde kullanılmıştır.
Ken Kutaragi, Intrapreneur veya Kurumsal Girişimcinin kalbine ve tabanına sahiptir. Sony & rsquos yönetim kademelerinde kurumsal & ldquonea sayers & rdquo’a karşı mücadele etti ve Ken Sony’deki bilgisayar oyun ürününün yaratılması için basmak üzere Sony’deki işini gerçekten seçti. Ken, “normal organizasyon personelinin bile, özel bir organizasyon personelinin bu teknolojiyi, mükemmel teknoloji, mükemmel konseptler ve mükemmel meslektaşlarıyla bir girişim yapabildiğini” belirtmek istediğini söyledi. & Rdquo
Sony & rsquos “Program G” 3-D teknolojileri, Sony PlayStation, 1994’te piyasaya sürüldü. Nintendo’nun Super NES’ini hızla dünyanın en iyi rezidans oyun platformu olmak için büyüyerek dışa vuruyor. Sony içindeki Ken & rsquos grubu önemli kazanımlarına dayanamadı, Kutaragi ve Sony PlayStation 2’de farklı büyük bir finansal kumar aldı. Sony, PlayStation’ın start-up’ına 2.5 milyar dolar yatırım yaparak Ken & rsquos kurumsal girişimci (Intrapreneurial) girişimini destekledi ve emlak-video-oyun konsolu uluslararası pazar payının% 70’inden fazlasını oluşturmaya devam etti.
Sony & rsquos PlayStation ürün grubu, önde gelen video oyun platformu olmak için büyümüştür. Sony’ye ekonomik geri dönüş, astronomik oldu. 1997 sonunda, Sony & rsquos PlayStation yıllık satışları, PlayStation ürün serisinin sadece 4’üncü yılında 7 Milyar Dolara yükseldi. Ken & rsquos Intropreneurial (veya kurumsal girişimci) başarısı, iş tarihindeki en büyük yeni şirket kreasyonları ve lansmanlarından biri olarak adlandırılmıştır. 1994 PlayStation & rsquos’un piyasaya sürüldüğü göz önüne alındığında, bu yeni Sony ürün serisi, her Sega Enterprises ve Nintendo oyun makinelerinin üzerinde performans gösterdi.
Sony PlayStation, 1990’ların sonlarında ve rsquos’taki PlayStation satışlarının 70 milyon üniteden fazla satışıyla, oyun konsollarının açık pazar payını aldı. O sırada, dört ABD vatandaşı 1’i bir Sony PlayStation öğesine sahipti. Sony PlayStation’ın parasal başarısı o kadar etkileyiciydi ki, 1998’de PlayStation, Sony Corporation’ın faaliyet gelirlerinin% 40’ını veriyordu. Sony PlayStation serisinden elde edilen güçlü kazançlar, yine de tüm yuvarlak Sony Corporation’ın kazançlarının yaklaşık dörtte birini oluşturuyor.
Kutaragi, Sony bünyesinde bir girişimci olarak önemli başarısı için hızla ödüllendirildi. Ken, Sony Computer’ın video oyun bölümü Sony Laptop veya Computer Entertainment’ın (SCEI) Yönetim Kurulu Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı olarak atandı. Başkan ve CEO olarak Kutaragi, Sony Computer Entertainment grubunu Sony Corporation için önemli bir kâr merkezi haline getirdi.
1996’nın sonlarında, Ken, Sony Personal bilgisayar Entertainment’ın Başkanı olarak değiştirildi ve Sony Laptop Entertainment’ın başkanlığına terfi etti. Ken, 1997’de bu görevden emekli olduğu ve SCEI’nin onursal başkanı olduğu için bu sadece kısa süreli bir çıkmazdı.

  Paylaşmak İçin Sembollere Tıkla :)